Julia Pettersson -

Julia Evelina Pettersson (L'

Jag vill skriva detta inlägget i Julias blogg, för att hon är de absolut bästa jag har!
Vi har kännt varann sen dagen jag föddes, eftersom jag är född en månad efter dig. Men du är ta mig fan som en tvilling syster för mig!
Om något har hänt, är du alltid den första som jag berättar för, vare sig de är bra eller dåliga saker. Varför? Jo för att jag vet att du ALDRIG skulle svika mig. Jag liter på dig till 1000 och du har den absolut största delen av mitt hjärta!  Allt vi har gått igenom tillsammns, fyfan, hade jag inte haft dig, så vettefan om jag hade levt idag!
Mormor fick cancer när vi va 3-4 år. Hon va mycket sjuk och låg alldeles för ofta på sjukhus. Men när hon va frisk va de bästa hon visste att vara med sina barnbarn. Det bästa vi visste va att shoppa med mormor och morfar, och köpte ofta samma kläder xD Mormors äggröra är fan oslagbar! Kommer du ihåg i vintras när vi försökte göra den? hahhaa de gick skit, om vi ändå bara kunde ringt henne och bett henne om hjälp. År 2007 lämnade denna underbara kvinnan jorden. Våra hjärtan gick i tusen bitar. Men för varje dag hjälptes vi åt att sätta bitarna på plats. Men helt kommer iallafall mitt hjärta aldrig någonsin blir igen! Tänk va mycket vi har klarat tillsammans?
De är helt sjukt. Tänk om jag inte haft dig, tänk om inte du haft mig. Julia vi hade inte klarat något alls.
Utan dig är jag som en påse värdelös skit!
När killar har krossat våra hjärtan har vi funnits där för varann.
Varje gång när vi skilljs åt känns mitt hjärta tomt. När vi va små forsade tårarna ner på våra taniga små kinder.
Men vi har ju faktiskt inte bara gått igenom dåliga saker, vi har varit med om hur mycket bra saker som helst ju!
Här ska jag bomba dig med lite minnen älskling.

1. Ingenting slår den gången när du och jag lekte jage i mommo och moffas lilla lägenhet! När jag sprang efter dig och du blev så stressad och inte tittade va du sprang och sprang rakt in i städskåpsdörren! hahahahh båda två kissade på sig och tårarna sprutade av allt skratt! Mormor och morfar skrattad eminst lika mycket xD

2. När vi satt vid matbordet nån gång hos mormor och morfar (din farmor och farfar) och du berättade att din mormor hade fått en propp i hjärnan, och vi va ju ganska små då och fattade inte så mycket, så jag trodde hon hade fått in en sån där vinkork i huvudet. Alla andra tog de allvarligt men precis när du sa de flög de ut massa potatis mos ur min mun och jag rammlade av stolen för jag skrattade så mycket! Omg jag kunde knappt andas, du började skratta för att jag blev helt crazy, och mormor började skratta för vi va så fjantiga, och morfar skällde på oss och sa " nu sitter vi vid matbordet, de är ingen jävla lekstuga här" hahaha och alla bara började skratta ännu mera!

3. Ett annat roligt minne va väl när vi va hemma hos mormor och morfar och badade i deras badkar. Och morfar kom in och ba " Tjejer duscha av er nu så ska ni få glass och oboy" Så skulle jag sätta på duschen. Så glömmde jag att ta tag i slangen så duschslangen flög runt i hela badrummet och ALLT blev pisseblött, inklusive morfar! HHAHAHAH vi skrattade jätte mycket och mormor kom och skrattade lika mycket. Men morfar tyckte därimot inte de va lika roligt. Hahaha men jag fick glass senare ändå, efter vi hade hjälpt till att torka upp allt!

HAHHA, jag skulle kunna skriva hela natten om de skulle vara så. Men tyvärr går de inte.

Men som du säkert förstår är du de bästa jag har.

Tre ord till dig!

FRIDA ÄLSKAR JULIA!

hand i hand, livet ut. syster<3

// F-FRRIIDDAA

checka min blogg. www.fridacarooline.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback