Julia Pettersson -

nu är den STORA dagen inne!

Halloj allihopa! idag är jag sådär sjukt glad, jag ska skriva hur min dag har vart!

Halv nio blev jag väckt utav mamma för jag var tvungen att göra iordning mig och så. Åt frukost,klädde på mig dagens kläder som fick bli mjukis kläder! Vid halv tio åkte jag,mamma&Daniel iväg till Dalarna. Det tog runt fem timmar dit vi skulle, eftersom vi skulle till Svärdsjö! Vi åkte igenom:Munkfors,Hagfors,Borlänge och Falun som jag har i hjärnan nu, men vi åkte genom flera. Vi åkte fel när vi var nära Svärdsjö så fick vända om och om igen. Runt 12.00 -13.00 tiden var vi äntligen framme hos Karin! Ut springnas kommer våran älskling och hans familj! Vi var ute en stund med dom och så. Sen gick vi in och fika och pratade massa, jag fick en ÄKTA bästavän! Totiki! Helt underbar hund är det verkligen, alla hundar där hos Karin var livfulla. Berdisar och en annan ras som jag inte minns namnet på. Men bäst utav allt våran alldeles egna hund, en som blir 9 månader idag var en kopia utav våran gamla berdis som vi hade när jag var liten! Vi var där några timmar och så. Sen runt 16.00 bar det av hemåt med våran underbara MUMIN!Det namnet fick han när han föddes eftersom den kullen blev kullen Mumintrollen! Sjukt fina hundar var alla hon hade! Mumin blev åk sjuk 2 gånger under hem resan,kom hem nu. Fem timmar tog det hem ungefär. Tog en promenad med Mumin när vi kom hem, jag blev tårögd! Tänk att få känna doften av mumin på morgonen, tänk att få se en studdsboll när jag kommer hem efter skolan. Precis som Bailey våran gamla vi hade när jag var liten, precis som han är Mumin! En kopia! Karin grät jätte mycke när vi åkte,hon var väldigt snäll. Blir att hälsa på henne snart igen hoppas jag! Nu ska vi snart äta Kycklingsallad med Farfar Lasse! Och jag ska snart gosa med Mumin! Jag bloggar mer imorgon. Lägger in två bilder Karin tagit på Mumin! Pussar och Kramar från julia!





JAG ÄLSKAR MUMIN!
GRATTIS PÅ 9MÅNADERS DAGEN ÄLSKLING! (L)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback