Julia Pettersson -

21:13

Tjenare! Har vart med kompisar och våra pojkvänner hela helgen nu och sett på deras cup. Det jag gjorde igår i Munkfors var att pierca tungan. Men det blev absolut inte som jag förväntade mig. Kan berätta lite kort här vad som hände osv om ni vill de förståss.

Jag och mamma kom in på studion i munkfors och berätta att vi hade beställt tid. Sen fick vi gå ner till där han killen skulle pierca mig och då fick jag skölja munnen osv och så. Sen så tar han tången och kollar på tungan och förbereder sig. Så ser han att det ligger en blodådra till raktöver där man ska ta hålet och då säger han ; Jag kan tyvärr inte ta på dig, för det ligger en blodådra rakt över och om jag tar hålet så är det en risk att ja träffar den och då kan du förblöda och få sy dig osv. Och en riktigt bra utbildad piercare gör ju så som honom och talar om risker osv. Så var ju jätte bra att han sa de, så då sket jag i att pierca tungan bättre än att de ska bli massa fel och så.

Men sen så frågar han om jag ville göra något annat istället då sa mamma ; vill du inte försöka med naveln igen ? Och självklart ville jag det, 4 gången gillt typ. Har ju som sagt tagit 3gånger förut. 2 första gångerna med blomdahls på en frisörsalong och jag rekomenderar inte det, det är dyrare och dåligare än med kanyl. Kanyl är bäst och bättre hygien osv. Så det är så mycket bättre och gör mindre ont. Hon som gjorde det dom 2 gångerna gjorde fel båda gångerna på mig. Den 3 gången jag gjorde gick jag till en privat person och han klarade det inte heller tyvärr. Så nu har jag väntat mer över ett år och hade skete totalt i naveln faktiskt. Men denna kille var suverän, jobbat som piercare i över 15år och han såg att ärret efter "det/dom" jag gjort innan var alldeles för högt upp. Så han klarade det genom att sänka det i det höjden en navel piercing ska vara och det blev jätte bra. Lägger upp en bild på hur naveln blev. & jag är nöjd med det och tungan förstör tänderna som fan också. så ja...


Kommentarer
Postat av: frida

 sv; hihi ja visst är dom fina! :D

ah men på vilken skola?:/

2011-07-03 @ 23:15:25
URL: http://fridacarooline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback