Julia Pettersson -

dåligt uppdtg

Tjingeling folket! jag har vart dålig på att uppdtg, men det ska jag ändra på! men helgen gick iallafall fort så inte så mycket att blogga om, satt ändå bara vid datorn och dygna! haha...I måndags var det ju skola igen och skolan var väldigt trist då tycker jag, inte så mycket gjort blev det! Var väldigt trött efter helgen. Tisdagen rullade på bättre efter som jag möttes upp utanför skolan utav den mest saknade personen just nu! Minou hade kommit ifrån dk till sverige nu. Hon flyttade ju härifrån på sommarlovet! Men gud vad jag har saknat henne, så vi hade ganska kul i skolan. puss på det! Sen efter vi slutat gick jag till bussplatsen där jag skulle gå på, då kom amerikanen på våran skola och prata med mig och jag fattar ju typ inte engelska något alla ;s haha så det var lite segt för han & mig! Linnea råkade spotta ut sitt tuggummi på han så han fick typ rå damp och sprang efter mig och slog och hade sig på mig. Så jag sa till han att han skulle sluta! Och då kom mina favorit grabbar, Robin med flera. Och hjälpte mig. Men sen så började amerikanen kasta ekollon (stavning) på oss som fan! Så det blev krig mellan oss, robin fick headshot på han ;)  då blev han lite besviken och sa att jag var en diamant så dom skulle sluta! haha. Tack robin & ni andra för att ni rädda mig.(L) Sen gick jag till bussen så gick han efter och fortsatte emot dom ett tag, sen stack dom & då gick amerikanen till mig och linnea och började och då blev jag så sur så jag tog tag i han och sa att han skulle sluta och han bara : Förlåt diamant! Sen gick han iväg. Då kom Erik och Minou tillbax till skolan! Erik tycker inte alls om amerikanen så han gick fram och kastade ekollon på han också, så amerikanen sprang & sprang till slut fick erik igen. Då träffa erik fel så han amerikanen trilla så han fick en spricka i sina glasögon! Men han blev litew sur så han gick till sin buss. Sen sa vi väl hejdå & så man brukar göra. Tog bussen hem, minns inte vad jag gjorde när jag kom hem! Satte mig vid datorn senare på eftermiddagen. Mamma fixade mat det fick bli lätt gjort tyckte vi! Det blev räkmackor osv. Gott var de iallafall! Sen satte jag mig vid datorn igen, sen blev det mitt program! Andra avenyn kollade inte på hela,missa slutet för johan ringde och pratade med mig som alltid!(LL' Sen tvätta jag av sminket osv. som jag brukar göra på kvällen :) Sen somnade jag! Idag väckte mamma mig så jag fick ta tempen, hade inte feber tack & lov det är jobbigt! Men halsmandlarna är uppsvulna väldigt mycket känns det som. Hör lite på mig att jag har det. Sen somnade jag om, vaknade efter en halv timma elr timma. Gjorde iordning ostmackor och varmchoklad till mig, MUMS på det! Sen satte jag på en film i mitt rum, det fick bli filmen : Great balls of fire elr ngt sånt!Den var ganska bra, lite konstig var den allt! Sen drog mamma iväg och hämtade lillebror på förskolan så jag fick ta in lillasyster på mitt rum så hon fick spela byggarebob inne hos mig, det gillar vi! Jag gjorde dessutom flätor i hennes hår som blev väldigt fint må jag säga! Vi åt glass och såg på film senare, the rose. den sög. kollade i 10 min sen fick den stå på och jag satte mig vid datorn! Nu sitter jag här, ska nu gå och hjälpa mamma med något! Pussar & kramar / Julia



kolla även denna mysiga tjejs blogg : www.sannahjohansson.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback