Julia Pettersson -

number one

Nu börjar natten närma sig mer och mer. Och jag har inte haft lust att blogga även fast jag har kunnat, eftersom jag jobbat och gjort andra saker. Igår var det ju midsommar och då blev vi bjudna till mormor där vi åt midsommar mat och fika. Blev färskpotatis sill och gräddfil eller vad de nu heter och efter det blev de jordgubbstårta. När kvällen börjde närma sig så åkte vi ner till sjön och fiskade en lite stund och sen efter det fick mamma för sig att hon ville åka i skogen och kika runt lite, så vi åkte väl några timmar hit och dit och hamnade i Hagfors och tog vägen hem genom Munkfors osv, orkar inte beskriva exakt. När vi kom hem åt vi glass och jordgubbar och senare gick jag till datorn ett tag sen fick det bli natten för min del. Imorse kom älskling hit och la sig bredvid mig. Mamma och dom åkte ut på en bil tur och dom hamnade till slut i Norge, och dom kom hem för ungefär en timme sen och dom hade haft det bra. Under tiden dom vart borta så cyklade jag och älskling och letade efter ett ställe att fiska. Till slut hittade vi ett ställe långt nere i en skog så vi fick parkera cyklarna vid några sommarstugor. Det nappade dåligt i början men sen då jävlar tog det i min spö, fick upp 9 abborrar och fick upp ungefär 3 mörtar men dom kastade vi i för älskling tyckte inte om dom. Och tappade även taget om några tyvärr. Älskling fick bara en fisk och var ganska dålig förlorare märkte jag. Han ville hem varje gång jag fick upp någon. Efter nästan två timmar åkte vi hem och satte på grillen så älskling fick grilla grillspett och jag gjorde färskpotatis, sallad och sånt till det. Blev jätte gott. Som efterätt blev det soffan med dricka och godis och kollade på en film. Men runt tio åkte älskling hem och jag var hemma ensam ett tag till, men tillslut kom mamma och dom. Fiskarna tog vi med oss hem och dom var borta när mamma och dom kom hem, inte så konstigt... Våra katter hade ätit alla 10 fiskarna så mamma hann inte se dom. Nu ska jag iallafall snart försöka lägga mig är ganska trött efter denna dagen. Men det har varit en väldigt bra dag. Hoppas alla haft en lika bra helg som jag haft hittills. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback